fbpx
Bel ons: 085 303 76 27 elke dag tussen 09:00 - 18:00

Waarom een webinar organiseren?

Nu we weer richting een lockdown gaan, worden online evenement steeds populairder, voornamelijk in de vorm van een webinar. De interesse voor webinars is tijdens de coronacrisis explosief toegenomen. Webinars worden echter al langere tijd ingezet door marketeers. Maar wat is dat nou, een webinar? Een webinar is online variant van een seminar. Het grote verschil is dat een webinar online te volgen is via je telefoon, laptop of tablet. 

Wij hebben een paar redenen op een rijtje gezet waarom webinars van waarde zijn voor jouw bedrijf! 

livestreamen krabmedia

Reden 1: De kijker ziet je als de expert

Het is een gratis webinar… Wie kan het wat schelen? Nou, je publiek wel. En alleen omdat het “gratis” is, betekent niet dat ze niets ruilen voor de inhoud. Om een webinar bij te wonen, moet je prospect zich registreren, de datum in haar agenda zetten, tijd vrijmaken voor het evenement, op het juiste moment komen opdagen, en je dan 1-3 uur van zijn of haar tijd geven. Ze doen dit alles om jou te horen praten over een bepaald onderwerp; dit positioneert je als expert voordat je zelfs maar begint.

Reden 2: Communiceer met honderden mensen over de hele wereld

Dit is een van de grootste redenen waarom webinars zo populair zijn. De mogelijkheid om een gesprek te voeren met honderden mensen… virtueel, direct via het internet. Oh ja, en heb ik al gezegd dat je nooit het comfort van je computerstoel, strandstoel, of welke stoel dan ook, hoeft in te ruilen?

livestream

Reden 3: Houd je publiek engaged!

Webinars zijn om twee belangrijke redenen bijzonder. Ten eerste, het zijn eenmalige gebeurtenissen die live gebeuren. Als je publiek te laat komt, missen ze een deel ervan. Als ze helemaal niet komen opdagen, missen ze alles. Dit is de kracht van schaarste, en het is de basis van elke webinar campagne. Met een video weet de kijker dat ze de video kunnen pauzeren en op elk moment terug kan komen… dat is niet het geval met webinars. 

De tweede reden is de betrokkenheid. Met webinars krijgt je publiek een stem. Ze kunnen chatten, meningen uiten, vragen stellen, vragen beantwoorden en meer. Wanneer iemand vragen stelt en praat over wat hem wordt geleerd, is hij standaard meer gefocust en geëngageerd.

Reden 4: Genereer nieuwe leads

Bijna elk bedrijf wordt gedreven door leads. Een bedrijf met meer dan genoeg leads zal nooit moeite hebben om te groeien. Helaas ontbreekt het de meeste bedrijven aan hoogwaardige lead-generatie. Webinars zijn een geweldige manier om nieuwe leads te genereren en te laten converteren. Bij webinars wordt een soort van registratie verwacht. Mensen zijn bekend met het indienen van hun naam, e-mail en soms andere informatie om zich te registreren voor een aankomend webinar evenement. Ze hebben zich geprofileerd als een lead die geïnteresseerd is in wat je ook aan het leren bent, en ze hebben ervoor gekozen om er meer over te horen.

livestream

Reden 5: Versnel je verkoopproces

Als bedrijf is het de omzet die je bedrijf helpt groeien. Bedrijven leven en sterven door de cashflow. Dus hoe sneller je een lead kunt omzetten in een klant, hoe beter. Webinars kunnen dit proces versnellen. Waarom? Simpelweg omdat ze alle eerste delen van de salesfunnel samenvoegen; ze zorgen voor vertrouwen, leveren waarde en tackelen bezwaren in een kleine tijdspanne. 

Heb je hulp nodig bij het organiseren van een webinar? Neem dan contact met ons op! Wij helpen je graag bij het organiseren van een live event of webinar. Bezoek anders onze webinarpagina.

 

KrabMedia Videoproductie