Het opbouwen van een sterk werkgeversmerk en het aantrekken van toptalent kan een uitdaging zijn in de arbeidsmarkt van vandaag. Gelukkig is goede content een game changer om jouw HR-strategie naar een hoger niveau te tillen. Video’s stellen je bijvoorbeeld in staat om jouw verhaal op een boeiende en consistente manier te vertellen, waardoor (toekomstige) werknemers geïnspireerd en geïnformeerd blijven. Het resultaat? Een onweerstaanbaar werkgeversmerk dat de juiste mensen aantrekt.
Waarom video’s inzetten voor employer branding en recruitment?
Geeft kandidaten snel een heldere indruk
Video’s zijn dé manier om kandidaten snel en op een aansprekende manier een kijkje in jouw keuken te geven. Door jouw werkplek, medewerkers en bedrijfscultuur te presenteren in een video, krijgen potentiële sollicitanten al snel een duidelijk beeld van jouw organisatie. En dat helpt hen bij het maken van een weloverwogen beslissing of ze bij jou willen werken.
Persoonlijke connectie met jouw organisatie
Video’s doen nog meer dan alleen informatie overdragen: ze zorgen ook voor een persoonlijke connectie tussen de kandidaat en jouw bedrijf. Door echte medewerkers te laten zien en hun verhalen te delen, geef je de kijker het gevoel dat ze al een beetje bij jou horen. Het geeft een menselijk gezicht aan jouw organisatie en creëert een band die verder gaat dan alleen een vacature.
Onboarding in stijl
Maak je onboarding proces interactief en onvergetelijk met video’s! Geef nieuwe collega’s een diepgaande blik in jouw bedrijfscultuur, missie, visie en waarden door middel van meeslepende en pakkende video’s. Hierdoor voelen ze zich meteen betrokken en verbonden met jouw organisatie, waardoor ze enthousiast en gemotiveerd blijven om aan boord te blijven en een waardevolle bijdrage te leveren.